dissabte, 18 d’abril del 2020

Bodega El Capricho (I)

Crec que sí: algun cop s'ha d'anar aquí: La Bodega El Capricho de José Gordón té l'honor de tindre el millor "xuleton" del món...així de simple i clar!!

Estos dies estic fent el Camino de Santiago en bici. Ahir vaig dormir a León, i vull anar a Rabanal del Camino. Jimenez de Jamuz ,que és el poble on està El Capricho està prop...desviant-te 30-40Km: Camino de Santiago: León-Rabanal




Arrivo i estaven el personal i un home gran: Pedro, el pare de José Gordón, l'amo de tot el tinglado!!





Tinc una conversa en Pedro, on m'explica que això ho va comprar ell, que venia de fer "les amèriques" a Holanda, i amb els diners estalviats va comprar el celler. La resta ja és cosa del fill. Amb els seus 80 i pico anys venia de vigilar les cebes i verdures de davant el restaurant...amb la seva aixada i amb bici des del poble...un crack!!


Parlant amb ell m'invita a vore els animals, a uns 2km. Inclús me diu que  passi per baix la barera i m'apropo tant com vulgui, que són mansos...
Home jo penso...mansos però entre 1.000 i 1.500 kg!!

Marxo cap allà i entro...una mica cagat...ells al vorem van marxant del seu lloc i es van allunyant...




A les fotos no es nota lo gran que són...que bèsties!! 🐂🐂
De tornada al poble me perdo i me veig que estic entre valles de fusta i tinc que atravessar-les...lo que implicava que en algun moment estava amb ells i altre moment no, el problema és que ja no sabia quan era veí i quan no...😬😬🙈🙈

































Justament abans del restaurant: PISCINA MUNICIPAL!!
Wauuu...cervesseta, bany, mudar-se i cap al Capricho!!


Un cop al Capricho: tot brutal!! Bé, tot excepte que marxava en bici😰😰




BODEGA EL CAPRICHO
Xef: Jose Gordon
C/ Carrobierzo 28
24767 Jimenez de Jamuz
León
Web: bodegaelcapricho.com
Phone: 987 66 42 24
Dia de la visita: 17/07/2017


Vull agraïr la rebuda i tracte per part d'Alfredo, el cambrer que em va servir.
José Gordon aquesta setmana estava per les europes, i Alfredo feia de mestre de ceremònies substitut.
A més, es biciclista, i va flipar que jo me desviés 40km per anar a El Capricho.
Deia: "ha venido gente de la otra parte del mundo en avión hasta Barajas, i del aeropuerto, en helicóptero privado hasta aquí, pero lo tuyo tiene mucho más huevos que ellos...", jejeje!!

Me va tractar com un client molt VIP, a més com vaig entrar a les 13.00 quan obrien, tot me van fer mooolt de cas!!

Aquí vos deixo algunes fotos...

LA CUINA:


Inclús me van deixar fer el postureo i tot...



EL LOCAL:

Tot el restaurant està baix terra, picat a ma i fent forat, produïnt els passadissos i menjadors:



..i aqui la SALA MAGNA, on me comenta Alfredo: "aquí han venido gente muuuuuy, pero que muuuuy importante..."


I m'ho crec: Aquí segur que han agut reunions de lo més alt nivell, fora dels periodistes i de es gran ciutats....
Un dia de cada dia d'hivern...qui està aquí per vigilar si ve algun famós?

I aquí el celler: on hi han vins internacionals, ampolles que superen més del 1000€, per exemple, aquesta que tinc a les mans...




EL MENJAR:

Alfredo me recomana el xuleton, i que tasti també la cecina de buey premium, dos dels plats insignia de la casa.

Parla del buey com parlen els viticultors: anyades, maduracions, aromes de llarga durada, volatilitat, etc etc...
Els premium són els animals amb una criança i habitat adequat de 8-9  anys, i una maduració de 120 dies...i etc etc...
La veritat que era una cosa molt diferent a la resta que jo he tastat. Aromes tant en boca com en nas, semblava q estava tastant una copa de vi!!

El tall de la cecina ha de ser molt fi, ja que tot i els 3 anys de curació, és quasi cru.

1. PATÉ DE CECINA DE BUEY



2. LA CECINA PREMIUM


La cecina moooolt fineta...


Per cert, aquí menjava jo, on la paret té una pell sencera de buey:




3. EL PLAT ESTRELLA: EL XULETON DE BUEY









I després del festival....40km més cap a través direcció Rabanal del Camino....la pitjor desició de tot el camino....vaig patir..inclús per la meva vida...


I lo que vindria a ser un resum:


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada