dimecres, 12 d’agost del 2020

Camí Baix Maestrat-Castelló - Etapa 1: Casa (Vinaròs) - Sant Mateu (19/06/2020)

19/06/2020: Etapa 1: Casa (Vinaròs) - Sant Mateu: 33km

Nota Covid:
Tinc que dir que és la primera vegada que faig un "camino" en fases de desescalada en una pandèmia mundial...jeje!!
De fet, aquells dies era la semana de fase 3 d'aquelles famoses fases de desecalada per arrivar a la "nueva normalidad" del Sánchez!!
Va ser tot una mica raro...arrivaves a un poble i te tenies que ficar la mascareta, amb la motxila a l'esquena...
Inclús vaig rebre poca hospitalitat al ser una persona potèncialment hostil....cosa prou llògica als pobles petits del Maestrat...venia un foraster de fora....i segurament pensarien...i si mos porta el virus este xic?
De fet, en dos ocasions me van negar omplir-me una ampolleta d'aigua (segurament per no tocar el plàstic que tenia a les mans)
En resum: una escapada de motxila i mascareta...diferent, però com sempre...CAMINO!!!

Nota CAMI DEL MAESTRAT:
Fa temps que volia fer este camí.
Sóc un "yonkie" del Camino, i fa temps que veig conxes pel carrer prop de casa, al carrer Major de Vinaròs...i puja cap a munt....
Vaig buscar i vaig trobar informació. Es diu Camino del Baix Maestrat, i el va fer un altre "yonkie" del Camino, com no podia ser d'un altra manera.

Comença a Vinaròs, al carrer Sant Jaume (molt ben pensat), i acaba a l'ermita de la Vallivana, on "engantxa" en el CAMI DE CASTELLÓ, que busca el CAMI DE L'EBRE, una població abans de Saragossa, que a la vegada engantxa a Logronyo en el arxiconegut CAMI FRANCÉS

Vaig contactar amb l'altre "yonkie": Jordi Martí.
Com els peregrino som bona gent...jeje...em va tractar molt be i em va donar informació adicional. Inclús em va entregar la credencial cunyada per l'assossiació.

Ja vos podeu imaginar quin membre nou tenen...no? jeje!!
Així
 que ja ho tenim tot per començar a seguir fletxes pels nostres termes. Jordi m'afirma que el coneix intesecció per intersecció (el va marcar ell)...i que l'ha fet en bici moltes vegades, i caminant alguns segments...però que mai tot de cop fins Morella...i que es pensa que pot ser seré el primer!!
Quina ilu!! Igual sóc el primer peregrino que el fa sencer? quina gràcia...
I ara, prou de rollos..i comença el Camino!!!




6.00 del matí...

Sortida des de casa per segon cop.
La primera va ser en bici a buscar el Cami de l’Ebre.
Plou. No sé si tornar a buscar gorra.
Vaig al punt zero: imatge de Santiago l’Apòstol al seu carrer Sant Jaume.
Jordi, el creador d’aquest camí, va considerar encertadament aquest punt.


Ara si: surto!! No sé el que tardaré, però segur que aquesta credencial la presentaré a Santiago...


Passo pel meu edifici del carrer Pilar, on hi ha la imatge de la Verge amb Santiago. Quina gràcia!!


Vaig sortint del poble i ja quan passo el tren, cap de futbol i autopista, ja començo a percebre que vaig a fer la peregrinació.
Abans era molt rara la sensació.
Avanço 4-5km...i surt el sol!!!


12km Càlig. Arrivo, passant per vinyes, quina gràcia.


Ahí esmortzo, i faig amics en una parella d'anglesos ubicats a Càlig, i una parella gran amb el seu fill, que també me conta que és un flipat del camino com jo.
Quina gràcia!!


Passo per l’Ajuntament, on l’alcaldessa Erne no està perque justament ahir es va fer mal el genoll. Me cunyen els seus companys.
Ara ja surto de Càíg, per on passo per l'Ermita del Verge dels Socors que és molt xula.


...i ja cap a Cervera: vaig pujant, el paissatge és agradable.
Contacto amb l’alcalde de Sant Joan de Moró, que me confirma que farem els 2.400 tests in situ dels covids...una animalada que teníem entre mans....
Serà per dilluns vinent...aixñi que s'acaba d'anular este camino de les 4-5 etapes a diumenge cap a baix....Dilluns tinc que entrevistar-me en ell per començar a moure tot!!


Truco a man germana per començar a activar.
Com no paro compte, noto que m’he perdut. Torno arrere a retrobar fletxes.
Soc agredit verbalment (lladrits) per 3 gossos abandonats.
Passo por, ja que sé que són territorials, i si passes pel seu domini, no tenen cap dubte en atacar-te. Me voltejen, i al final marxen....uf!!!
Quin mal rollo.....

Uns km més i ja a Cervera. Pujada última agressiva.


Miro cap arrere, i veig d'on vinc...la mar se veu mooooolt lluny...


Cunyo a l’ajuntament, i faig aquarius al bar del costat. Amenaça en tormenta.


No tinc ganes de aguantar l'aiga, així que decideixo seguir.
Paro a una tendeta per agafar per dinar.
La gent encara està molt assustada. Parlo en una dona que també és peregrina com jo, que m’ha vist baix de Cervera, abans de l'última pujada.
Parlem sobre el camino. La resta de la gent, veig que me mira mal....normal...puc ser un nou focus al seu poble....

Surto fora del poble, i dino.
Au, a la faena!!
Baixo la rambla de Cervera


Me pica la Macu, que me diu que dimarts escriturem un local que fa temps que el tenim pendent.
Alegria enorme.
Setmana que ve escriturem...yujuuuu!!

Nota: coses del Camino: dos coses pendents, començo a caminar, i se culminen....serà la bona energia de les fletxes??

Igual de quan parlava pels tests, torno a perdre de vista les fletxes. Vaig a buscar el pont de la rambla, on la recupero.
Ja li diré a Jordi que ahí és un punt dolent.

I travesso un bosc molt xulo, amb vistes molt guapes.


Arrivo a l’ermita de Sant Mateu.
És moooolt bonica, i encara més el restaurant.
Són les 15,30, me demano una cervesota i unes croquetes de rabo de bou!!


Recupero forces. I ja cap a Sant Mateu

Encara estaven oberts els de la Perdi, ja havia trucat per dir que arrivaria sobre les 16,30, hota exacta que he arrivat.
Dutxa i microsiesta.

Passejada pel poble, on corroboro allò que diuen qie Sant Mateu és molt xulo!!

Vinet a la plaça, i ja a sopar a la Perdi.


Pacto en Agustí que me trague 4 cosetes representatives: per supost no pot faltar la rebossà i la torraeta (on ja vaig penjar una entrada prenent aquí)
Vinet Magmanimus, i ja escales amunt per a descansar.


Avui etapa llargueta, i demà encara més llarga....ETAPA REINA!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada