dimecres, 12 d’agost del 2020

Camí Baix Maestrat-Castelló - Etapa 3: Morella - Santuari de la Balma (21/06/2020)

21/06/2020: Etapa 3: Morella - Santuari de la Balma: 25km





Tenia despertador a les 5,15, però fins les 6,15 no m’he pogut aixecar...
Estava molt cansat, i a més avui sols faré 25km...
Sortida de l'habitació...



Baixo i faig el cafè en Dani Adell, l’amo de l’hotel que ahir vaig reservar-li.

I ja a per la tercera etapa.

Surto pel Portal de Sant Miquel 




Travesso l'aqueducte....


Primera parada: Xiva de Morella.
No vas perla carretera, li pegues la volta a la montanya post aqüeducte.
Pujes i pujes....fins arrivar a un punt on veus Morella per baix...
MOOOOLT XULOOOOO!!!



Justament dalt de tot, el primer home que he vist en tot el camino!!
Es un lugarenyo que passeja ben de matí...


Me comenta que hi han llocs que degut a atanta aigua de la primavera, i en el confinament que no passa ningú, l'herba està molt alta...com era el cas d'ahí mateix....




En serio?? Osti...si hagués vingut en mi l'etapa d'ahit...això és una autopista...jeje!!!

El rellei segueix pujant, i de tant en tant, la teva ombra te regala aquestes imatges...




I ja Morella le deixo lluny....




I avui si: vaques!!
Però vaques que semblaven bous. Són negres, se diuen i són característiques de Morella.
Vos aseguro que tenen la pinta de bous.
Les veig des de dalt la montanyeta i penso: que xules!!




Però veig que el camí va cap a elles, i que les fletxes van a la porta de sortida, on hi ha la més gran a dos metres de distància.



Pos mira...he passat per devant de moltes vaques per les galícies, però estes donaven molt mal rollo...




Es veu que es diuen Avilenyes, i són així...com un bou...aquí vos deixo la info: AVILEÑA

I ja, a seguir en camins on l’herba se l’ha menjada!!

En algun tram havien vaques, però ja no negres...jejeje!!
I ja a Xiva: 8km

Vaig al bar...i TANCAT!!




Osti tu...
Pregunto a una veïna. Me diu que no sap quan el reobriran...
Agafo aigua de la font no potable...la veïna no m'ha volgut omplir la meva ampolleta d'aigua...
Coses del Covid...




I cap a Ortells, ahí menjaré...
7 km on he vist vaques...



Però ja estes són normals...no són negres en aspecte de bou....jeje!!




I he pujat i baixat una montanyeta, també en les respectives portes antivaca, on no saps si estàs en territori "vaquil" o no...impossible saber-ho!!!



I arrivo a Ortells...i el bar...TANCAT😡😤😤

Me comenta el que era l’amo, que deu ser Ramon l’alcalde, que el qui ho porta està de baixa.
És Agustí, l’home d’Amanda.
Quina llàstima!!
Au, dos pobles sense bar.
Li demano si me pot reomplir el botellero d’aigua, i me diu que a la sortida hi ha una font.
La gent té veritable temor per lo de coronavirus. Ni ell ni la de Xiva han volgut ficar aigua. Suposo que per no tocar el que jo he tocat previament sense coneixer-me.
El tema és que Ramon m’ha enganyat, i no havia cap font. Així que cap a Sorita sense aigua...😣😣



Bueno, sols queden 5km...aguanto!!

El camí un cop surts d’Ortells, te baixa al riu. He fet 500m horribles, dins de la “malea” i cada cop pitjor.
He decidit girar cap atras i cap a la general.
1km perdut, però m’he assegurat arrivar a Sorita.
5km i ja a destí.
Hi ha una font, també sense tractar!
Me tiro de cap literalment.
Me refresco i m’hidrato.

Ja a l’únic bar...i...si!! Està OBERT!!
(m’agafa algo si està tancat)

Tres cervesetes i a dinar, i a descansar.

Mon sogre ve a buscar-me, més tard de les 18. Són les 15 encara...Ja dinats i descansats!!

Pujo al Santuari de la Balma. Son 3,5km
Fa molta calor, però m’hidrato a tope.

Veig una vinya en unes reds molt ben ficades




I arrivo al Santuari de la Balma....últim lloc del Camino de la província de Castelló...




L’ermita és bruuutaaaal
Es mooolt bonica, màgica!!
Ahí descanso i gaudeixo del pasissatge!!



Jose i Bea regenten des de fa 24 anys aquest Santuari...són els ermitanyos!!
Jose, tal com me veu en la motxila, entén que sóc peregrí i m'obri una cervesa...

- "Aquesta invita la casa"

Mireu com me la estic bevent....jeje!!




Pego una volta pel Santuari, que està "literalment" dins de la roca....


De fet, en alguns moments, tens que baixar el cap per passar...





Avui s'acaba aquest camí,...
Tenia que ser de 4 o 5 dies, però ha passat a 3 per coses de la feina...
Tenim una setmana molt forta per fer una cosa molt xula!!!

Ve a buscar-me Joan, mon sogre

Així que ja s'ha acabat aquest camino!!!

Ara ja tinc la nova pròxima sortida!!


ETAPA POSTERIOR

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada