dilluns, 27 d’abril del 2020

Nou Bar - Nit de Rieslings - Vinaròs

Hi han nits que són literalment un regal del restaurador al client!!
Aquesta és una d'estes!!

Vaig tindre la sort de ser "uno de los elegidos" d'aquests regals.
De tant en tant: Vicent i Agustí, amb la col·laboració i/o ajuda d'Alex i Juanjo, fan un sopar tot relacionat amb un tipus de vi, o tipus de raïm, o zona...etc...

Però ho fan d'una manera molt singular:
Normalment he anat a maridatjes, que són sopars que el vi acompanya als plats.
Ells ho fan al revés: el vi té el protagonisme principal/conductor, i el plat és qui s'ha generat i creat a partir del vi per donar-li aquest protagonisme!!

Aquesta vegada els agraciats han segut ELS RIESLINGS!!

Tant Alex (vinarossenc treballant al Celler de Can Roca, @alexcarlosnolla), com Vicent han escollit aquest tipus de raïm.

És un raïm tant peculiar, que pot ser el·laborat des d'escumosos secs, amb certa part de sucre, com vins secs, dolços, molt dolços, i inclús amb els famosos mundialment coneguts Eiswein (vi de gel).

S'el·labora la major part a la vall del Rin alemà i en més petita part a l'Alsàcia francesa, com en Aústria, Itàlia, Hongria...
A l'altra part del continent, també en una minoria en Argentina i Xile.


Després Agustí i Juanjo @elxiquetdevinaros es fiquen mans a la obra per buscar aquellas plats que consonen amb cada ampolla que s'ha escollit.

Aquesta edició van ser 11 Rieslings VDP amb 8 plats pensats per a cada tipus de vi.


...per a no perdremos



NOU BAR
Xef: Agustin Marcos Calabuig
Cap de sala-Sommelier: Vicent Marcos Calabuig
Avinguda País Valencià 7
12500 Vinaròs (Casstelló)
Tel: 964 45 27 72


Dia de la Visita: 27/01/2020




ELS RIESLINGS

Tinc que dir-vos que Àlex mos va fer una classe magistral dels Rieslings, de com s'etiqueten, de com s'elaboren, quin marc regulador tenen...etc etc.
Tot perfectament ben explicat. Però no me sento capaç de fer cap resum ni res per l'estil, ja la complexitat que té, segur que "foto la pota".
És tot molt complexe i l'idioma tampoc no ajuda molt...

Com a gran resum, dir que la qualificació VDP, vindria a ser com una qualificació de més nivell que tenen els alemanys, i que sols se pot accedir si compleixen certs requisits...

He trobat aquesta web que està bastant bé sobre els vins alemanys.
Vos deixo el link i adjunto un breu resum de la VDP, que jo vaig trobar acertada: VINS ALEMANYS


(“Verband Deutscher Prädikatsweingüter”)

La V.D.P. (traducido = asociación alemana de explotaciones vinícolas con calificación) se fundó en el año 1910, porque en este momento no existía ninguna legislación vinícola en Alemania y algunos productores, ya con máxima reputación mundial, querían manifestar su objetivo de producir vinos con sólo lo que da la naturaleza, sin añadir ningún ingrediente adicional. Actualmente la V.D.P. representa a 195 socios (en total Alemania dispone de unas 70.000 explotaciones vinícolas), agrupados por secciones en las 13 denominaciones existentes. Se considera internacionalmente que agrupa a los mejores productores de Alemania, con muy pocas excepciones de grandes productores no asociados. El símbolo común para todos los vinos producidos en propiedades de sus socios es el águila, impresa habitualmente en la cápsula de cada botella. Para entrar en este círculo exclusivo, los nuevos candidatos están obligados a cumplir unas normas muy estrictas que afectan a sus propiedades (poseer porcentajes importantes de parcelas en pagos conocidos y reputados históricamente), las variedades cultivadas (tener un porcentaje alto de variedades autóctonas históricas de su denominación) y la constatación frente a los demás socios de su denominación de la calidad de sus vinos durante muchos años. Por lo tanto, cada año hay muy pocos cambios en el listado de miembros. En los años 80 algunos socios, afectados por la profunda crisis de la viticultura alemana desde los años 70 y los precios muy bajos en el mercado, empezaron a poner en duda la capacidad de la clasificación estatal del año 1971 para que los clientes pudieran identificar los vinos de calidad superior. El primer intento de diferenciación de la calidad superior de sus vinos, basado en la procedencia exclusiva de sus uvas, fue la “Rheingau Charta”, liderado por el ya fallecido Bernhard Breuer, que por primera vez introdujo un símbolo adicional para garantizar que estos vinos se realizan exclusivamente con uvas procedentes de pagos famosos de esta denominación. A partir del año 1998 se introdujo ya un nombre común en todas las denominaciones, “Grosses Gewächs” (GG), para la mejor selección de vinos secos de pagos históricos, clasificados en mapas estatales del siglo XIX como pagos de máxima calidad (y en consecuencia de máxima tasación fiscal).
Estos pagos clasificados fueron denominados por la V.D.P. como “Erste Lage” y distinguidos con su símbolo , impreso en las etiquetas y/o cristal de las botellas, para todos los tipos de vinos producidos de estos pagos, tanto secos como dulces. Lógicamente, este sistema “adicional” cumple con las normas obligatorias de la actual legislación alemana (nombres permitidos de pagos, indicaciones en la etiqueta, etc.). La clasificación completa fue dibujada (2006) en la siguiente pirámide con 3 niveles:



Esta clasificación de sólo una categoría de pagos clasificados conlleva dos problemas.
1. Muchos pagos en su extensión actual, de acuerdo con la ley de 1971, son muy heterogéneos entre sus distintas parcelas y no se corresponden en todas sus partes con el pago histórico, mencionado en los mapas estatales del siglo XIX. Por lo tanto, la calidad de las uvas de una parcela a otra se diferencia demasiado para clasificar la totalidad de la producción de un pago al mismo nivel.
2. Los pagos de segunda categoría en estos mapas históricos todavía permanecen completamente excluidos.
Debido a la actual reforma de la legislación comunitaria sobre el origen de las uvas y sus vinos, la V.D.P. considera legítimo diversificar aún más este sistema e introducir para las mejores parcelas – el corazón dentro de los pagos clasificados –, cuyos nombres fueron eliminados y que fueron prohibidos en las etiquetas por la ley de 1971, la clasificación “Grosse Lage” como la máxima expresión de calidad del origen de las uvas. El nombre “Grosses Gewächs” sólo lo pueden llevar los vinos secos cuyas uvas procedan de estas parcelas. La clasificación “Erste Lage” se mantendrá para vinos procedentes del resto de la extensión de estos pagos y además tendrá valor para pagos que están clasificados como de segunda categoría. Con esta nueva propuesta se puede hablar de una clasificación similar a la de Borgoña. La siguiente pirámide (2012) tiene entonces 4 etapas, tal y como se recoge en el siguiente gráfico:





EL SOPAR

I ara si, un breu resum fotogràfic del que vam xalar i disfrutar.
El nivell de tot: sublim!!
Gràcies altra vegada Vicent, Agustí, Juanjo i Àlex per aquest gran treball.
Amb moltes ganes de tornar a assistir a estes festes de la "gastronomia vitivinícola"

Comencem...


1. Ostra Rockefeller, Brut 2009 Mosel
Una ostra a l'estil Rockefeller (amb salsa feta de mantega, migues de pa i fornejades o rostides, + info aquí) amb un escumós sec de la regió de Mosel

Ostra Rockefeller, Brut 2009 Mosel



2. Ceviche de corvina amb gaspatxo verd i alvocat en dos textures, dolç 2009 Mosel
Pujem el contingut de sucre al Riesling seguint en la regió de Mosel, i el convina amb un ceviche de corvina. Mireu quina pinta!!
A més un alvocat en dos textures: una mousse, i una tempura...brutal!!

Ceviche de corvina amb gaspatxo verd i alvocat en dos textures, dolç 2009 Mosel




3. Meló amb pernil, dolç 2013 Nahe
Seguim amb el Riesling dolços, ara de la zona de Nahe.
El meló amb pernil versionat: amb espàrrec i meló, i una crema del meló


Meló amb pernil, dolç 2013 Nahe



4. Llagostins a la meunière de taronja, 2015 Pfalz
Citrics i una meunière amb uns llagostins de Vinaròs, amb un 2015 de la zona de Pfalz


Llagostins a la meunière de taronja, 2015 Pfalz


5. Vieira, sopa cítrica i algues, Nahe 2015
Ohh...mireu quina pinta: una vieira amb unes escopinyes, i unes algues....quina sutilesa de plat...
El Riesling és de la regió de Nahe, un 2015



Vieira, sopa cítrica i algues, Nahe 2015



6. All i pebre blanc de rap, Magnum 2015 Mosel
Llegiu el títul del plat i mireu-lo, a més envoltat de cansaladeta....
Aquí entrem en el món dels magnums, que són molt peculiars en la forma, són molt llargues. Tornem a la zona Mosel, del poble de Winningen, vins de gran qualitat. Vi molt conundent en Alemania.


All i pebre blanc de rap, Magnum 2015 Mosel



7. Llom de conill amb mel de safrà, taronja i trufa, Magnum 2014 Rheinhessen
Seguim amb els Magnum, un dels grans vins de Rheinhessen. Vins secs i amb sols calcaris. Amb cos però equilibrats. Dels primers biodinàmics.
El plat el llom del conill...amb una salsa de mel de safrà i les pells de la taronja i trufa....convinació estranya i a la vegada molt gustosa i acertada!!


Llom de conill amb mel de safrà, taronja i trufa, Magnum 2014 Rheinhessen


8. Mousse de llima amb fruits rojos, Mosel 2004
I ja passem al postre!! Una mousse de llima molt elegant en quan a densitat i acidesa, i un vi dolç del 2004, de Mosel!!


Mousse de llima amb fruits rojos, Mosel 2004



9. El famòs Eiswein d’un dels millors cellers de 2007
Ens explica Àlex, que des d'aquell any, el 2007, degut al canvi climàtic, no hi ha un bon icewine ben el·laborat 

El famòs Eiswein d’un dels millors cellers de 2007




 i dos vins bessons amb dos pissares diferents: Vom Roten i Vom blauen. (pissarra roja i pissarra blava)

...i dos vins bessons amb dos pissares diferents: Vom Roten i Vom blauen

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada