dissabte, 13 d’abril del 2019

Camino Primitivo - Etapa 0: Casa-Oviedo

29/03/19: Casa - Aeroport Barcelona - Oviedo

Tornem al lio!!
Un any més, marxo al camino sol a buscar aquella gasolina que durant l’any he anat gastant i perdent...

Aquest any vaig a fer el primer de tots els camins: EL CAMINO PRIMITIVO💪💪!!

És el que va fer el rei Alfons II el Casto, quan li va dir el bisbe d’Iria Flavia que prop d’allí havia unes llums...a un campo de estrellas...campo estela...compostela!!
Així que segurament aniré per on va anar Alfons II fa uns quants anys...per allà el segle XI...


Com Oviedo pinta que té que ser xula, el dia “0” me’l passaré íntegrament coneixent la ciutat, i com no, la seva gastronomia!! 😋

Com sempre, res d’això no podria fer si no fos per la gran persona que tinc al meu costat: la meva companyera de viatge en la vida!! Gisela, ja saps que no hi han paraules d’agraïment!! GRÀCIES AMOOR!! 😍

Comencem!!

Volo des de Barcelona i fent cas a Guardiola, començo ben d’hora ben d’hora!!
El vol surt a les 7:00, i jo surto de casa a les 3:45.
Cotxe ja al parking de la T1 i entro airport a les 5:45


Cafè i cap a la porta d’embarcament de Vueling.


Pujo a l'avió amb la posta de sól darrere...molt bonic!!


Vol sense incidències i arribem a aeroport d’Astúries. Està lluny de la capital, s’ha d’agafar un bus que surt cada hora. Molt ben organitzat.

A les 8:45 ja a terra i a les 9:00 damunt lo bus.
9:45 ja a Estación Central, i directe a la catedral: a agafar la Credencial i fer una visita!!
Nota: ahí conec a Isabel, la que serà una companyera d'aquest Camino...però tant sols vam creuar 2 paraules...

Oviedo és molt xula, amb moooolta història. Una de les seves icones és la Catedral. Així que cap allà a buscar la Credencial i de passada, fer un tour per dins...

Tenen el “Santo Sudario” a la “Cámara Santa”.
Es veu, que en les guerres de Jesuralem van ficar el sudari en un cofre (ara “Cofre Santo”) i va anar a parar a Oviedo, fugint dels àrabs...
Va anar a parar a casa d’Alfons I, i va estar 2 segles sense obrir-la.


Nota: Alfons II va manar fer d’aquesta casa, l’actual Catedral.
No va ser fins que Alfons XI i la seva corte, la van pbrir i van vore lo que havia...
En resum: que a Oviedo està el “Santo Sudario”, i a Turí la “Sábana Santa”, dos coses diferents: el sudari era per tapar la cara en morts que implicaven dolor, i la “Sábana” era per tapar en cos un cop ja sense vida.
Nota: tot això m’ho va contar el xic que estava a la porta de la Catedral, que no sé com es diu, però molt majo i molt anti-gijonista...😂😂

També està la figura del famós Crist, anomenat el Salvador!!
Diu la llegenda peregrina que: “Si vas a Santiago y no al Salvador, vas a ver al criado y no al senor”
Jo per sinde cas, ja ho tinc fet: visitat!! 😉


S’ha de dir que la Catedral és molt xula i té molta història!! Aquí més fotos de la Catedral....

- A la Càmara Santa...



- En un capellà que es veu que era famòs...


- Dins la cripta...


- A l'altar, que és espectacular...


- Me va fer molta gràcia vore la imatge de la Mare de Deu de la Pietat com la d’Ulldecona (en español, de la piedad o del dolor).



Ara cap a l’alberg!!
Encara està tancat, justament està a la Calle Gascona, carrer per excelència de les Sidreries de la ciutat.


Faig un beure a la que va ser la primera sidreria de La Gascona: El Ferroviario. Allà me conta el jefe algun secret de la sidra...i ja a l’alberg.
És nou i net. No té hora de tancar, va en codi...quins adelantos!!

I ara ja a pel primer homenatge gastronòmic: Casa Gloria!!
El gastrobar de Nacho Manzano, el xef que té el Casa Marcial, únic lloc en Astúries amb 2 estrelles Michelin!!


Com sempre, li dic a l’encarregat que passo de la carta, que em prepari el que seria el més representatiu de la cuina (en aquest cas de Nacho Manzano)


Després ja cap a alberg, mentrestant fotos varies...


Oviedo té moltes estàtues, entre elles, la popular Mafalda, i el ja fill adoptiu Woody Allen...


Migdiada!! El llit és còmode i sols som 3-4...a vore si tinc sort i a la nit no ronquen...😬

Un cop descansat de la matinada, a pegar voltes per Oviedo!! (Vaig acabar fent 17km per la ciutat🤷‍♂️💪🙈)


A destacar lo flipant i per cert gratuit del Museu de Belles Arts...tenen a Sorolla, Picasso entre d’altres...


Oviedo té un casc antic molt bonic i senyorial, ja que té molta història!!

Per cert..que majos de fer-me un carrer🙌😍


Llocs fantàstics com la Plaça Trascorrales, o la Plaça del Fontan...



Ah! Com sempre, quan veig una esglèssia...entro!! Mira...m'agrada!!
Entro a una del casc antic, me va encantar la secció almoines...
Mireu quina organització...jejeje!! (inclús hi ha un apartat per al meu Sant...)




Com tinc temps i ganes de caminar, abans de sopar a la Gascona, vaig a la zona de vins...que al ser divendres nit, està a petar!! Faig un Albariño al recomanat Lola. Aquí ja per veure, te fiquen algo....
Per cert..primer albariño del que serà la beguda oficial del camino....jeje!!


Pel camí me truca la família que tant estimo i m’estimen😍😍😍
Fem un facetime!!


I de la zona de vins a la zona de les Sidreries.
Vaig junt el Ferroviario, l’altre recomanat: Sidreria Tierra Astur.


Tinc un gran problema: No tinc geeens de gana!!
Demano una ampolla de sidra (no serveixen gots, sols botelles...pos botella😂)
El menjar és tot enorme. Me diu la cambrera que “los huevos rotos” són de lo menys calòric de tot...menos mal...3 ous en pataques i saltxitxes asturianes!!!



Rodolant rosolant cap a l’alberg!!
Demà començo el Camino!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada