diumenge, 14 d’abril del 2019

Camino Primitivo - Etapa 3: La Espina-Borres

01/04/19: 28 km / 727 m desnivell positiu



Bon dia pel matí: despertador a les 6:30. L’alemà i la polaca dormen. M’arreglo i cap al carrer. Tanco la porta...oooostia lo palo!!
Me l’he deixat dins. Però justament fora hi ha un altre igual de cutre que el meu, bueno...igual algo millor...au pos...pa mi!!



Marxo completament de nit a buscar el bar que m’habia dit Kasia ja al final del poble. Està ple de gent.
Hi han els típics “pintxos” d’aquí Astúries, que són bocates petits però plens a petar...mireu mireu!!
Lo més fort és que solen costar 1.5€....quina animalà...


Surto cap a fora (de nit) i veig dos peregrins en un frontal cadascun.
Me fico a roda d’ells en la llanterna del mobil, però són una parella (que al final no eren parella) d’alemans que caminen com si no hi hagués un demà...els perdo😫

Nota 1: són Carmen i Thomas, que fa un parell de dies que van junts...coincidirem en albergs i caminant la resta dels dies...
Nota 2: ells ara mateix no ho saben...però arribaran a Finisterre junts...i se convertiran en parella...wauuu este Camino...jeje!!

Comença el dia pujant i pujant i de nit...

Avui Ramon marxa a Morajete de colònies d’anglès a Requena. Li truco, fem un facetime i mos veiem. Està content (almenys ho sembla☺️)

Ja va trencant el dia i veig com sempre a dreta i esquerra vaques i caballs...



De tant en tant, quan els alemans paren a fer alguna foto, els adelanto...i quan tornen, m’adelanten, i així durant part del matí!!

Fins a Tineo (12km) tot es camí de pujada...abans passo per una popular Creu (que jo no la trobo gens popular...)



Ja arrivant, comença a baixar.

Avui fa sol, i a primera hora del dia, si vas direcció Santiago, la teva ombra te guia, te dona la direcció correcta!!! Foto típica d'un peregrino...


Hora d’esmortzar!!

Després d’omplir el depòsit i descansar...seguim!! 💪

Ara 13km fins arrivar proxim poble: Campiello.

Paisatges molt durs i molt xulos



Com sempre, vaques a tot arreu...



...i més paissatges de postal...mireu aquesta que bonica, vaig direcció cap a la neu, on en els pròxims dies la trobaré



I aquest foto ja és la típica del camino, és un clàssic!!



A punt d’arrivar a poble veig esta tonteria...mira ho he trobat curiòs que siguen tant exactes en els horaris🤷‍♂️...uns cracks estos del Rallye de Tineo...



I ja a Campiello (25km). Estic molt cansat. El relleu no ha parat de pujar i baixar, i el terra molt irregular, per cert, impossible fer-lo en BTT

Campiello té 50 habitants i 2 albergs-restaurant-supermercat, que bèsties!!
L’explicació és que en breu comença la famosa etapa d’Hospitales, i històricament era últim lloc per menjar i comprar. Ara a Borres hi ha alberg, i també a Samblismo (on he trucat a Javi i encara no el tenia a punt)

En resum: estic cansat i no sé si me quedo o marxo...però de moment: vaig a Casa Herminia i...cervessota!!

Ja en la cervesa i relax i mirant la guia, penso que me quedo a dinar i vaig a Borres després xino-xano (són 3km plans). A més hi han 40 o 50 crios de Cadis que estan de viatge de fi de curs i fan el camino i dormen aquí....quina escandalera!!! Marxo a dormir si o si a Borres!!

Dinar de menú del peregrino: Pote + Safata pasta en tonyina + Carn guisada en pataques + Flam en nata i vi!!
Nota: el Pote té el premi com a mejor pote asturiano, i el flam i la nata....no eren de Danone, eren d'Herminia!!!


A reventar: tot? 10€🤷‍♂️

Aquí a Astúries i més als pobles el menjar és molt barato.

No compro res per demà.
Nota: demà si se fa l’opció Hospitales són 25km que no hi ha res, no fonts d’aigua!! I la gent es proveeix.

He trucat a alberg de Borres, el porta Gloria, la del bar Barin, i me diu que me farà un bocata, o dos...cap problema!!!

Marxo i abans acabo parlant en Herminia fora del restaurant, sols 2 minuts, però suficient per donar-me compte que és una persona de pau!! M’ha dessitjat bon camino però amb una delicadesa fora de lo normal!! 
Gracias Herminia!!
Nota: me diu que demà per Hospitales i no pas per Pola!!


I ja en un rato, a l’alberg de Borres. Està a 500m abans del poble, una mica rollo per anar i tornar...

Estan (como no) la parella d’alemans, que també els havia trobar a Casa Herminia.

Dutxa i a rentar la roba. Som sols natros 3.



Quan estava en plan relax ha aparegut un quart peregrí: és la noia de Gavà que vaig vore a l’autobus d’Oviedo i després a Salas: Isabel!!

He  parlat una estona, i hem acabat els 4 sopant al Barin, de la Glòria (be, jo no he sopat, sols mitja truita que no volia Isabel i jo no he pogut dir que no...jejeje!!

Acabem parlant en Glòria, una dona gran i amb molta espenta i molt amable. M’ha fet el bocata i cafè de demá. P=er cert, boníssima la truita de Glòria!!



I ja ara a escriure tot este rollo de diari a l’alberg quan els altres 3 ja dormen.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada